2014/09/02

Cody Wyoming

ワイオミング州のコーディという街に着きました。西部開拓時代の歴史的な背景もあり、街中カウボーイ 一色! 

夜、宿の窓を開けてみると、向こうの方から賑やかな歓声と実況が聞こえてくる。
気になって フラフラと覗きに行ってみると、なんとナイト・ロデオ大会の会場。
1人だったためルールも分からずとも、周りに合わせ一緒に奇声をあげてみる(ビールのせいか・・)。  
プロフェッショナルから~12歳の子供~女性まで、爽快に馬に乗る姿が見ていて気持ち良い!! 
ということで、この街にもう1泊滞在することにして、今夜はカントリーミュージックライブと、懲りずにロデオ大会もう1回:笑(2日目は旦那さんを連れて)。
音楽も大会も勿論だけれど、MCや合間のジョークも面白い。楽しさも倍ですね。良い一日でした。 

We stopped at Cody, Wyoming. It is a 'wild west' town with a cowboy feel to it and a history of American explorers. If I open the hotel window at night, I can hear the distant voice of an announcer. When I went to see, it was a night rodeo nearby the hotel.It was exhilarating and fun!! I like it. So we decided to stay one more night and had a good time with country music and one more rodeo!!!!


 





0 Comments:

Post a Comment