2012/04/13

★involvement time 関われる時間

少し前、私の企画展の際はいつもお越しいただける、知人からメールをいただきました。前回の企画展が始まってすぐの時でした。 
One day, I got an e-mail from a friend who visit exhibitions every time which I produced. It was right after the previous exhibition has started.

そのメールを読んだ時、正直「ドキっ」としました。 
I was startled when I read the e-mail.

メールには「いつも楽しい時間をありがとうございます。 また作品展が始まりましたから、楽しい時間を過ごせますね。そういう時間は、また始まって大変というのではなく、その時間を過ごせて良いですねという事です。
(自分の)じゃがいもの種まきも大変といわれますが(ご本人、実際のお仕事以外に自宅で畑も持っている方です) 、それに関われる時間が増えて嬉しいのです。
あすこさんも楽しんで作品展をやっていきましょうね!」 という内容でした。 
It says "Thank you I enjoy your exhibition every time. You'll have good time because the new exhibition is started. That means you are able to spend enjoyable time, it is not feeling lot of trouble since an exhibition started again. Some friend says that I have a lot of work for planting potatoes in the season (he has big field), but actually I enjoy that time since I can have more time with it. Aren't you enjoying the time having exhibitions."

私がドキっとしたのは、良い刺激からでした。 企画展が始まると楽しむというよりは、どうしても、あれしなくちゃ、コレしなくちゃ!!と慌ててしまい、目の前のことに追われがち、楽しむ余裕が無かったような気がします。その時の自分には、必要な言葉でした。
So why I was startled is because I was stimulated. I think I didn't have room to breathe and enjoy an exhibition myself since I rush things caring what I should to for exhibition and following focus on a task at hand. So I needed that what he said.

仕事を楽しむ! それが来場してくれた人への一番良いおもてなしになるのかな・・・と、メールを読んで気付いたことでした。
Enjoy the work my self! That can be a best service (hospitality) for people visiting my gallery. This is what I realized from the e-mail from a friend.
 

0 Comments:

Post a Comment