2012/03/13

ここしばらく、自分の仕事を始めたこともあり、目の前は仕事が優先。
考えることは、目の前の課題。 
These days, priority is always for my work since I just started my own job.
Always thinking about agenda at hand.

最初の企画展が終わった後も、事後処理に追われていたここ数日。 
ちょうど遠方の友人が、会社の主任マネジメント研修で栃木に来ていたため、ついで我が家に寄ってくれた。 
そこで話題になった研修内容の「ビジネスやリーダーとして考えるマネジメントのあり方」 
私にとって、新鮮な話題でした。 以前、会社に勤めていたころの私の考え、自分の仕事を持つようになった今の考え。 自分でも、こういう風に話をすると、客観的な意見を言えたりもする。 
Last week, I was spending busy days with follow up for the last exhibition of the opening event for my shop. One of my friends visited me from a distance because he had a study meeting of his company in this prefecture. That time, we were talking about the contents of what he had in the meeting. "the shape of management of thinking as the business or leadership. "
It was a fresh talk for me. My thoughts of when I was working at a company, also thinking of my situation now I started my business. I could talk about my opinion with objective eyes since we chatted like this.

そして先日は、木下晴弘さんの講話を聴きに行きました。 
”成功の「反対」は失敗ではなく、何も行動しないこと” という言葉に興味を持ちました。 
木下さんは、教育という現場経験をもとにした、自己啓発的な講話でしたが、それは私達の環境にもすぐに置きかえる事ができる内容でした。 
And the other day, I went to a lecture by Haruhiro Kinoshita.
I was interested his words for example 'What is against Success is No action, not failure. '
The lecture was based from Mr. Kinoshita's experience in the teaching field. But the contents can replace to our situation, too.

”毎日目の前の課題だけ”に捕らわれていた私には、とても良い息抜きと、自分を他面から見直すことができたり、やっぱりこれでいいんだ。。と言葉にできなかった思いを再確認することができました。 
This time, I could have a nice relief, review myself from various angles, and also I recognise my self that is right! Which I haven't yet been able to put into words.

やっぱり、目の前の事ばかりじゃなくて、他のフィールドを見ることも大切~と痛感した今日この頃。。。ウ~~ン!なんだか新鮮、ある意味息抜き。
After all, I felt recently that should look into other fields, not just things at hand.

0 Comments:

Post a Comment