2012/03/18

先日は気に入りの店のひとつ、宇都宮市の「やすひろの畑」さんにランチに行ってきました。
The ther day, I went to a lunch at one of my favorite Japanese restaurants 'Yasuhirono Hatake' in Utsunomiya.

いつ行っても和やかな笑顔で迎えてくれます。 
月ごとにメニューも変わるため、楽しみです。
They always give me a welcoming smile.
Also I enjoy with them since they change the menu every month according to what is available at that time of year.

そして今回一番嬉しかったのは、先日ハンナHANNAで個展をしていた島田恭子さんの器で盛り付けして出してくれました。 
お客様を迎える時に、「このうつわがいいかな・・・」と選んでくれた心遣い、嬉しいですね。 
そして、そんな迎える方が”選んでいる時” も楽しいことを、私も知っています。 
What pleased me most was they served with the dish which was made Kyoko Shimada from exhibition at gallery HANNA.
I appreciate the attention of welcome choice for dishes for costumers.
Also I know that people (the host) enjoying the time of choosing for themselves, too.

作家が思いを入れて作ったうつわ。

わたしが思いを入れて紹介し、

人が思いをいれて使ってゆく。 

思いって、育っていくものなんです。

The works made by passion of artist.

Introduce the works with my passion.

Used by people with passion.

The works of passion is growing.

0 Comments:

Post a Comment