2012/03/01

★Thank you for HANNA opening

ついついブログが更新できずにいました。 はい、風邪はこじらせずに済みました。
I couldn't update the blog for a while. Catching a cold? No, it wasn't so bad.

ご報告。26日、大変お騒がせいたしました、ギャラリーHANNA~絆和~の初の企画展が無事終了することができました。 無事・・どころか、盛況のお言葉を沢山いただけました。 
I'm happy to tell you that finally the opening exhibition of Gallery HANNA was done-and-dusted on 26th. I got many encounters and words of success which could say even though I could make it.

本当に、ほんとうに嬉しかった。有難かった。 終わって、店を閉じた後、涙がこぼれた。 
I was deeply pleased. Thankful. After I closed the gallery on the final day, the tears rolled from my eyes.

何に対してだろう・・・ 
自分に対してではなかった。
周囲の人への思いと、心からの報告だった。 「無事、終了できました」 
Why was that?...
It was for my self.
Though about people around me and supported. And although thinking about to report to them "I could do successfully thanks to you."

今回、本当に沢山の方が訪れて来てくれた。 忙しい中、合間をみて訪れて来てくれた友人達。新聞やとちぎテレビを見たり、ラジオを聞いた人。 
そして、なによりも、’以前の私’を知っている方が来てくれたのが、大きな励みとなりました。 
This time, I really got many visitors. Friends who visited me even though I know they are so busy. Also, people came because they saw the newspapers, local TV show and radio.
Moreover, that was heartening me a lot who knew me before.

落ち込んでた私、悲しくて泣いてた私を知る人。私が、こうしてまたドアを開けることができたのは、その方達の励ましや応援、笑顔があったからこそ。 
People know when I am depressed, and crying before. But finally I could open my door of this. because of their encouragement cheer,and smile.

今思うと、何も無駄ではなかった。 
私の経験や思いは、これからも大いに役立つし、傷みのわかる人間になるために、必要なこと。 
Looking back, I think there were anything no wasted.
What I experienced, and thought are of great use and needed for to glow my self to be a person understand hearts.

そして、これから、また学ぶことが始まります。 
これからが本当に大変な時。
身を引き締めていこうと思います。
Now it will be start to learn from now, too.
It will be tough way.
I will brace myself for it.

でもね、自分が楽しむことが一番。そして、周囲を楽しませることができるもの。
But, what is most important is to enjoy my self, that is can make fun and happy around people.

ディスプレイした桜の木、企画展前にはつぼみだったけど、最終日には、丁度満開になってくれました。
The cherry blossom tree branches which I displayed on the corner of the gallery are in full bloom beautifully at the end even though swelling with buds at beginning of the exhibition.

0 Comments:

Post a Comment