2012/08/10

先月のことですが、素敵な場所を見つけたのでUPしますね。
埼玉と東京の友人達が泊りがけで遊びに来てくれました。
Last month, I found a neat place in Nikko so I'll post for today.
Our friends from Saitama prefecture and Tokyo were visiting us and stayed in our place. 

どこに連れて行こうか・・・と悩んだものの、気を利かせてくれた友人が既に行く場所をピックアップしておいてくれました。日光の滝尾神社。東照宮から裏手に回って、歩くこと約30分。人も少なく、清らかな空気が漂います。パワースポットとしても知られているそうです。 数人で行きましたが、私は黙々と一人で歩いて行きます。。
週末からは仕事で企画展を控えていたので、 深く深呼吸して、パワーチャージが出来た感じです。ここは、言葉で表現するよりも、空気を感じて欲しいところです。不思議な場所でした。携帯からの写真ですが、深い緑が印象的なので数点UP☆
I was concerned about where I should take them around, but my friend had the good sense to pick somewhere to go. It is Takio shrine in Nikko. Walk on foot for about 30min from behind Toshogu shrine. Quiet, clean air around. There is known as a power spot. I was walking silently forward by myself even though we went with several friends.
 I got power charged by deep breaths since I had the next exhibition after the weekend.
I took some pictures by my phone camera but I'll post some since it has nice green colored.  




 そして前夜は女性陣用イベントとして、彼女が用意してくれたものは・・北海道から取り寄せたラベンダー!!
何ができるか~~! そして、この時痛感しました。。「昔はもっと器用だったのにな・・・」 
Also the night before, my friend prepared an event for ladies... A big bunch of lavender taken from Hokkaido (North). uuuuuummmmmm. I was keenly aware of how 'I used to have nimble fingers but now,,,,'  

出来上がったのはラベンダースティック!! フレッシュなラベンダーが採れる、今の季節限定で作れる小物だそうです。 

友達同士のお泊まり会に、こんな素敵なイベント考えてくれる友人。。さすがだわ!! 飲むだけがいいんじゃない!!(笑) 
 We made lavender sticks!!! It can only be made with fresh lavender so it is for this season.
I was impressed that my friend could prepare such nice event for our friends' party. Not just a drinking party!!

0 Comments:

Post a Comment