2012/08/02

★Ryunosuke りゅうのすけ

実家の愛猫、龍之介が天国に昇りました。
 15年間、私の両親、家族に付き添っていてくれました。

最近、身体が弱ってきたなぁ。。。と思っていたところに、4日間ほど外にでたまま帰って来ず、家族が捜していたそうです。

諦めかけていた頃、偶然にも夜中に家の外から龍之介の鳴く声が聞こえたそうです。空耳だったかなと思いながらも、捜したところ、家の近くで見つけました。
家に連れて帰り、両親の腕の中で15分後に息をひきとったそうです。
最後の体力を振り絞って、両親を呼んだ一声だったのでしょう。 

私もお別れをしに実家に戻りました。

車から降りると、いつも家の窓から、出迎えてくれるりゅうのすけ。
リビングのロフトの手摺りから私達を見降ろしているりゅうのすけ。
外から戻って、「戸を開けてよ」と鳴くりゅうのすけ。
ごろごろと気持ちよさそうに寝るりゅうのすけ。 
私が腹痛で唸っているときには、心配そうに、ドアの前でクルクルと回るりゅうのすけ。
外の飛ぶ鳥をみて、もごもごと、変な声出すりゅうのすけ。
お父さんに甘えるりゅうのすけ。

まだ家のどこかにいるかのようでした。

家族で涙に暮れました。 

でも、出てくる私達の言葉は
「りゅうのすけ、ありがとう」 
「最後に戻ってきてくれて、ありがとう。良く頑張ったね。」

私達家族の心の中に、いつまでもいます。 

  My parents house's family cat Ryunosuke has ascended to heaven.
 He was living with my parents and family for 15 years.
They were concerned about Ryunosuke's low energy recently and then he didn't come back for 4 days and my family was looking for him.

When the family was about to give up, my parents heard his one or two times cry from outside at middle of the night. At first, they thought that could be they were mistaken but went out and looked for Ryunosuke around the house. Then, they found him in the neighborhood. He was still alive. They brought him back to the house. 15min later, Ryunosuke passed away.in arms of my parents. It must be a his last voice with his dying breath.

I went back to parents house to say good-bye to Ryunosuke.
He was always there, by the window and watching me when I get off the car at the house.
He was always there, on the railing of the loft in the living room and looking down us.
He was always there, outside of the window-door and call to somebody to open the window for him.
He was always there, and purring while comfortably dozing.
He was there, when I had a stomachache and was crying on the bed, and he was turn and walking round front of my room and crying with worry about me.
He was there by the window, and stammering something at flying birds.
He was there, on my dad's thighs when he was spoiled.

I felt that he is still somewhere in the house.
We were dissolved in tears.

The other side, when we think about him, we want to say to Ryunosuke.
"Thank you  so much Ryunosue."
"Thank you to come back to the house at last. You are great"

He is in our hearts all the time.  

                                                 A lot of love.... Asuco


 

 

 
  

 






0 Comments:

Post a Comment