2011/09/01

★Red hat 赤い帽子

友達のお子ちゃま。 エイタロウ君。私と沢山遊んでくれました。
エイタンのお気に入りの帽子・・・赤いバケツ。 
バケツを被ったまま、外にお出かけした時があるくらい、気に入っているそうです。 
My friend's baby boy. Eitarou. He played with me a lot. His favorite hat...a red bucket. He has gone out once wearing the red hat. So, he really likes it.

かぶりながらTVを見る後ろ姿がなんともかわいい。
It was so charming looking at his back while he was watching TV and wearing the hat.

ちなみにこの赤バケツ、私の頭にも乗せてみたところ、私の見た目が彼にとって怖かったのか、想定外だったのか、ニガ~~~~イ顔して、私に早く帽子(バケツ)を取るように訴えます・・・。ちょっとサミシカッタ・・・(笑) 
Actually, he put the red hat on my head, but then he made a wry face and appealing look at me to take it off immediately. Since maybe I was scary or was unexpected. I felt a little lonely...haha

帰りの電車の中、読んでいた本の中に、こんな言葉が。
ネイティブ・アメリカンは自然について、
「我々は、地球を祖先から受け継いでいるのではなく、未来の子供から借りている」
と表現しています。
借りているものだから、大事にして返さなければなりません。
先ほどまで見ていたエイタロウ君の笑顔を思い出しました。 
I found some words in the book I was reading in the train going back to home. It was Native- American Proverbs about nature. " We do not inherit the earth from our ancestors, we borrow it from our children." So, we have to treat the thing well because we are borrowing the things. Then I remembered Eitarou's cute smiling face.

0 Comments:

Post a Comment