2011/12/03

★How I feel now 今の気持ち

引っ越しも少しづつですが、落ち着いついてきて、食べる場所と寝る場所は確保。
そんなこともあり、最近は自分の時間を持つ余裕もでてきたり、最近の自分を振り返ってみたり。。。
Since we moved to the new house, we kind of got settled rooms for eating and sleeping. So now I have time for myself and I'm thinking back recently.

反省と学びもありました。

夏に落ち込む出来事があってから。
こんな落ち込むことがあった、大変だった、こんなに辛かった、。。。自分のことばかり。
私を見て・・といわんばかりに、周囲に辛さを訴えていた私。

I have to reflect and learn also.
Since I had a depressing episode last summer.

I was always thinking or talking about myself too much...How I was depressed, how hard it was, or sad. Almost like making an appeal to severity as much as to say 'look at me'.

そのため、家族、友人他、沢山の方に心配をかけ、沢山の励ましをもらいました。
本当に助けられました。 今は、自分のことばかりだった自分に反省し、そして支えてくれた人に感謝の気持ちです。
これからは、来年は、支えてくれた人達に恩返しができるよう、自分ばかり・・ではなく、相手にも目を向けられるように。
今、頑張ろうと思う気持ちは、自分のため・・というよりは、その人達へ捧げようと思う気持ちです。

私も強くなりました。日々、勉強です。この環境にありがとう。 

That made my family, friends, and people around me worry. Also, they gave me a lot of encouragement. Honestly I was helped by them a lot.
Now, I am reflecting on myself because I was preoccupied and am eternally grateful to those people. Now then, next year, I shall open my eyes to people around and not just myself to be able to repay the kindnesses to them.
Now this, my feeling to try my best is supported by thinking of others more than myself.
I think I grew stronger. Learn day in and day out. I am thankful for these circumstances.

0 Comments:

Post a Comment