2013/01/03

A HAPPY NEW YEAR 2013

あけまして おめでとうございます。
2013いよいよ始まりましたね。 今年も精いっぱい、生きることを誓います。
A Happy New Year.
The time has come to start 2013. I pledge that live fully with integrity for the year. 

年末は、いろいろな事がありました。 仕事も相変わらずパタパタとしていましたが、家族のことで、沢山の想いがありました。
The end of year, I had many things come around. My work is busy as usual but there were so many though about family.  

家族にとって、良いことも勿論ありましたが、辛い事もありました。
良い事があると、わが事の様に嬉しく、どうやって皆でお祝いをしようか考えます。どうやって皆でサポートしていこうかを考えます。
辛い事があると、わが事の様に辛く・・・。眠れなくなることもありました。 そんな時、抱きしめてあげて、一緒に泣く事しかできなかった自分に、悔しささえも感じました。何か私にしてあげられることはないか。皆で沢山考えました。 どうやって乗り越えようか、励まそうか。。
There were good things for family as usual but bad things, too.
When there are good things, I'm glad like own and think about how we can celebrate. Other wise, think how we can support it with family.
When there are sud things, I take like own...also I had sleepless nights. And I feel frustrated my self that what I could do is only hold them in my arm and share sadness-cry together at that time. What I can do for it. So we think together and how it'll get over it and give support.  

今想うことは、家族はこうしていくものだと。
Now I deep fully think is the family is like this to be..
 
年が明けすぐ、旦那さまとお墓参りに行きました。お墓参りは大好きです。
報告と、お願いとお礼をしてきます。
Right after new years day, I and my husband visited to grave.I like to visit my ancestor's graves.
Tell them what we had recently, pray, and thanks. 

今年も、何事にも手を合わせられますように。 合掌。
I pray and  fold our hands for anything around us of this year.  

 

0 Comments:

Post a Comment