2011/03/30

いつもの年だったら、少しづつ感じる桜の気配に心躍らせている時期・・・

先日、温めたお豆腐に、とろみをつけただし汁をかけ、桜の塩漬けを添えて食卓に。すこしほっとする食卓になりました。

どのような状況の中でも、桜に癒されたり、桜を求める心がどこかにあります。

わたし日本人ですから。

It should be the time for excitement for sakura (Cherry tree) little by little in usual years...

I served sakura flowers on warm tofu with sauce made by thickening soup-stock with cornstarch. It makes me feel a little relieved.

There is a soul (mind), healed by sakura and is sought after in any circumstance.

Because I'm Japanese.

そして、べジファームナカヤさんから、美味しいカブが届きました。
塩をふって、アボガドオイルをまぶし、シンプルにいただきます。
私は地元の農家さんを応援します。
Also we got delicious radishes from Vegefarm Nakaya.
Serve with simple style, put on some salt and avocado oil.
I support our local vegetable farm.

0 Comments:

Post a Comment