2011/11/26

今日は宇都宮のデザインライフに顔を出してきました。デザインライとは、”デザインを通して様々な人たちが集い、新しい事がおきる場所”を目的に催されているイベント。
Today, I went to an outside event called 'Design life'. This event's purpose is to make the place where many kinds of various people can meet through design and act something new.

私も微弱ながら協力させてもらった、ある洗剤「ベストウォッシュ」のデザインも発表。これを一般ユーザーにどうやって紹介をしていくか・・? まず、手にとってもらうためにも、パッケージデザインを、CO.MOCHIザインのグラフィックデザイナー武田慶子ちゃんにお願いしてみました。デザイナーズトークもありましたよ!
There was a detergent 'BEST WASH' package design exhibited which I cooperated a few things. How the company introduces the 'BEST WASH' to consumers? So I introduce them to a graphic designer Keiko Takeda of CO.MOCHI design studio. So they had designers' talk event on the stage, too.
 
それで私は何を・・・? はい、大したことはしていなくて、繋ぎ(つなぎ)役ですね(笑) 
クライアントとデザイナー、そして私も入ってここに至るまで、何度もミーティングをして、お互いの意見やアイデア、リサーチ、を出してきました。私はミーティングで頼まれた仕切り役とでもいうんでしょうか・・・。でもとても良い経験と学びになりました。 
中でも一つ感じたことは、一つの商品が開発~商品化~マーケティングに至るまで、携る人それぞれが軸となるビジョンを理解・共有していることが必要だということ。だからそれが一つの会社の中で完結しようが、外注にだそうが、良いコミュニケーションが無いと成り立たないこと。
And what I did? was... not so significant, I did like a link between them. The client, designer and I had meetings many times and provided ideas, comments, and research for each other. So I was a person taking control of the situation at meetings. This was a very nice experience and I learned a lot.
What I felt was that understanding/sharing of the centerpiece of the vision with each person involved from development ~ commercial realization ~ marketing. So, it would be impossible without good communication even if it was completed in a company or contracted out.

折角なので、ベストウォッシュの簡単な紹介~

抜群の洗浄力なのに、植物性界面活性剤を使用しているため、人にも環境(←コレ重要!)にも優しい。
だから・・・
入浴剤としてお風呂に入れて、保温、保湿、除菌効果(24h)=そのまま流してお風呂洗いに。
勿論、食器洗い、洗濯、衣類消臭、入歯洗浄、植物活性他・・・。 
洗浄力に定評があるので県内のラーメン店、蕎麦屋さん、中華料理店、(私も)実際に使用しています。

現在は県内の健康食品店にて取り扱いがありますが、興味のある方は(株)ファクトリー光まで。
私は売っていません(笑)

Anyway, here is a simple introduction of 'BEST WASH'
This is an earth-friendly and human-friendly detergent because it uses natural surfactants even though it is a powerful detergent.
So, you can put in the bath as a salt, improving heat insulation and keeping moisture of your body and has cleaning strength (24 h) = rinse of the tub after you had bath as washing the bath tub.
You can use as a dish soap, laundry, or plant activator.
Actually, the cleaning strength is trusted by Chinese and Japanese noodle shops, Chinese restaurants in the city, and me!!

Now they are available in some health food stores in the city or you can ask at Factory Hikari Inc. I'm not selling it.

0 Comments:

Post a Comment