2012/05/08

For someone


先日お知らせした、とちぎテレビさん出演。
I was on the local TV show as I informed last time. 

慣れていないことなので、とても緊張しました。 終わってからも、見ていてくれた友人や知人、お客様から沢山のメッセージを頂きました。 励みになりました、ありがとうございます。
I was really nervous since I'm not used to such a thing. After that, I got many messages from friends, customers, and people who I know.  It was a great encouragement for me. Thank you so much.

父が母に、”あいつ、テレビなんか出たら、いい気になって鼻がふくらんじゃうじゃないか?” と言っていたそうです(笑) まったく・・。 これで店が大繁盛でもして大金持ちにでもなればいい気になりますよ。たぶんね、そうなりたいけど。。(笑)いい気になれるよう、こつこつと頑張ろうと思います。
I heard that my dad said to mom that, "She would get all smug and be full of herself since getting on TV show". haha. Whatever he says, I could be a pleased with myself if I would be rich by success with my gallery! Some day...I will do my best toiling  to make a living for myself.fuuumm.

でも今回の体験はとても勉強になりました。 あれだけの緊張症。自分の結婚式の時なんか、入場直前に具合が悪くなるほどの私。。 
でしたが、今回は思考を変えて・・・。
 
”自分のため”ではなく、”人のため” と思うようにしてみました。

よく母が”自分のために・・と思うと大変だけれど、誰かのために・・っと行動すると、頑張れるし、事もうまく運ぶ”と言います。

But this time is good experience for me to learn myself. I'm easily strained. For example, when it was our wedding party, I got sick when starting to walking into the party hall.
But, this time, I changed how I thought. I was thinking about "I do for someone else instead of for me."

Sometimes my mother says, "If you think and do for just yourself, things would be tough, but if you think and do for someone around you, you can do your best and things go well"


なので私も、自分の紹介というよりは、今回は県外の作家さんで、まだ栃木にファンを沢山お持ちではない作家さんの紹介のために・・・頑張ろう”と思ったら、前に進めました。 
So,  I thought that way of my thinking to do for artists who I have exhibition from outside of this prefecture and there is not so much fun in this prefecture yet, so I wanted to introduce them on local TV. That thought made me step forward.  


当日は生放送でしたので、慣れない所に行く私と一緒にだんな様、心配してついて来てくれた叔母、叔父も本番中、スタジオの中に居てくれました。 でも、どぎまぎしている私を前に、カメラの向こう側では、叔父が 居眠りしていました。。。おかげで笑えました。良い経験に感謝。
On that day it was live TV. My husband came with me and my uncle and aunt, too, because they were concerned for me. They were in the studio while on the air. But, my uncle fell asleep on the other side of camera in front of me while I got stage fright. It made me smile.



0 Comments:

Post a Comment