2012/05/29

母のギャラリー シェイ・ケイコでは、私の大好きな陶芸家、宮田徳夫さんのスタンド展が始まりました。宮田先生の作品をこのブログで紹介するのは2回目ですね。以前の紹介は→コチラ
My mum's gallery Chez Keiko has started the Norio Miyata ceramic lampshade exhibition. This is the second time to introduce Mr.Miyata on this blog. The previous post is →Here

毎度人気度が高くなっています。そしてこれだけの数を揃えていただくのも、シェイ・ケイコならでは。 
母が会う度にプッシュしていますから(笑) 
His lampshades are getting popular in the galleries these years. Also at Chez Keiko, where there are so many his works since my mum is pushing him every time meets him. hahaha   

実は宮田先生、制作の途中で風邪で体調を崩してしまったので、とても心配していました。そしてあの、先日益子を襲った竜巻の時も、工房で製作中でした。住居部分は大分損傷があったものの、身体は無事で・・・そして作品といえば・・・。そんな心配をよそに、感動を呼びよせる作品達でした。他に来ていたお客様に、Asucoさん、作品見る目がキラキラしてるよ。。と言われてしまいました。
Actually, he caught a cold and fell sick along the way of working. We are very worried about him.  Also, there a terrible tornado hit Mashiko town the other day and he was in the studio at that time. He got serious damage in the living space, fortunately he was safe. So how were the pieces of work?.... They are amazing!

お友達のアンナちゃんも駆けつけてくれて、陶芸を勉強している彼女も圧巻でした。
そして何より、先生のお人柄。寡黙で、シャイで、目が優しくて~~・・とそのうち私のラブレターになってしまうのでここで止めておきましょ。 
My friend Anna who studies ceramic art came, too. She also likes Mr, Miyata's works.
 And what's more, he is quiet, shy, has kind eyes...it can become my love letter...I should stop..

ということで、どれだけ私が大好きな作品かということを、アンナちゃんが撮ってくれた写真を並べておきます。2013年6月3日まで開催です。→シェイ・ケイコ
 Anyway, this time, I introduce some pictures which Anna took. They can show how much I like his works!! The exhibition will be held until 3rd of June, 2013.










0 Comments:

Post a Comment