2011/05/09

昨日の嬉しい報告。
I got a delightful report yesterday.

茂木にある、シノ助さんの家には、コロンバインフラワーの青い花が咲いたそうで、奥さまのユッキちゃんが写真を送ってくれました。
There are blue columbine flowers (from the Rocky Mountains) blooming at my friend Shinosuke and his wife Yukki's house in Motegi. They sent me pictures of them.

爽やかなブルーの、一生懸命咲いている、凛とした花でした。
The flower is beautiful fresh blue, embrace bravely blooming.

2009年の私達のウェディングの際、ゲストに贈るプレセントをいろいろ考えました。
その一つに、彼の故郷コロラドの州花、コロンバインフラワー(ロッキーマウンテン:西洋オダマキ)の種をアメリカから取り寄せ、袋に入れてお渡ししました。
On our wedding reception 2009, we had many ideas for presents for guests. So one of them was to present columbine flower seeds which we order and got from US, because the flower is the state flower of Colorado where my husband is from.

その種は、大切に育ててもらい、今年茂木の彼女のお庭に青いコロラドの風を吹かせてくれたようです。
The seeds had come up and made little blue breezes in my friends garden in Motegi town this year.

とっても嬉しい。
育ててくれてありがとう。
活かしてくれてありがとう。
伝えてくれてありがとう。

I'm so glad to hear.
Thank you for growing them.
Thank you for giving them life.
Thank you for telling me about it.

0 Comments:

Post a Comment