2011/01/24

昨日は友達のアツちゃんがシェイ・ケイコにてスクラップブッキングのクラスを催しました。 ほとんどの参加の方は始めての方なので ”どんな~~?” みたいな。。
Yesterday I participated in a scrapbooking class at Chez Keiko taught by my friend Atsuko. Most participants are trying for the first time, so they seem just curious at first...

でも、写真を見せ合ったり、手先を動かしたり、おしゃべりしながらも真剣です。
ママのケイコも楽しそう!! 私のママはずっとワーキングマザーですので忙しさもあり、写真整理は苦手。 私の子供の頃の写真もアルバムに貼っているものと貼っていないものと。。この機会にいろいろ作ってほしいものです(笑)
They show pictures to each other, hands are working while having a chat but also doing seriously. My mum also seems to be having fun! My mum, she is a working mother most of her life and busy so I think she is not god at organizing pictures. Sometimes my childhood pictures are found in albums but most are not. So hopefully she might have a chance to make some albums this time.

先生のアツちゃんと、アシスタントのヨウ子ちゃんが丁寧に教えてくれるので、短時間でとーーーってもステキな物が仕上がりました。 終わった後はケーキ&ティータイム。 
Every one made very nice work even in the short time since the teacher Atsuko and her assistant Yoko take care of them well.

ちなみにMeのは・・今回はアルバムの1ページ。私のオフロードバイク走行会の思い出です。
作りながら沢山思い出しました。楽しかったぁ。写真が沢山あるので、これから数ページ増やしていくつもり。HGEDの分も作らなきゃ。。。 Enjoy life!コメントも書いていくので思いが残せます。こんな写真載せても、私のライディングの下手さに皆さん驚かれるでしょうが・・(笑)でも、泥んこになって転ぶのも、悔しいけど楽しいんです!
This time I made one page of my album. My off-road bike event memories. It reminds me of many fun memories. I have a lot of pictures of it so will make some more pages. Oh, yah, I have to make memories of HGED, too. Enjoy life!! We put comments on the pages so it leaves with many pleasant memories. You might be surprised how I am not good at riding even showing this picture, but I like it and it was fun to get muddy! Haha!参加の皆さんからも好評でしたので、これからシェイ・ケイコにて定期的に続けていくことになりました。思い出を残したい方のご参加をお待ちしていますね☆ 
Participants had fun so they might continue to do at Chez Keiko. If you are interested why don't you try?!

0 Comments:

Post a Comment