2011/01/28

シェイ・ケイコにて「川俣 征 陶びな展」が始まりました。昨年もこの時期にブログでUPしていましたね。
小さい頃から、いろんなお雛様をみてきていますが、川俣さんの雛達は最高。
焼き物ですから1体1体違います。だからまた特別なのです。
The Isao Kawamata ceramic hina-dolls exhibition has started at Chez Keiko. I posted the previous exhibition last year, too. I have seen many hina dolls since I was child, and Mr. Kawamata's hina dolls are the best. Of course they are all handmade pottery so each work is different. That is why they are so special.

今年も独創的に飾っていただきました。
This year too they have been creatively decorated by the artist.
 
今回はレディオベリーのトロロちゃんが来てくれて、B-UPに出演させてもらいました☆
The reporter TORORO-chan visited and Keiko got on the radio and introduced this exhibition.

今年も初日から「待っていました」かのように、沢山のご来場。ありがたいですね。そして、お待たせいたしました。
いつもの雛人形のまじって、新しい顔ぶれの人形が顔をそろえています。
どうかどうか、今年も沢山の方に華やかな雛まつりを感じてもらえますように・・ 
There were many customers from day one as like "They have been waiting for today!." It was so great. And thank you so much for it.
There are new faces on lineup in the steady parade of hina-dolls. I wish many people could have a flowery and colorful hina-festival season this year, too.

あ~~、なんで私こんなに好きなんだろ・・。
Ahhh, why do I like them so much?!!☆
 
シェイ・ケイコにて 2011年2月20日まで開催 11:00~16:00 (火曜日定休) 
陶びな 2.8万~
Chez Keiko  Exhibition until 20th Feb. 2011. Open 11:00-16:00 (Close Tue)

0 Comments:

Post a Comment