2010/04/07

先日注文しておいた解剖学の本が届き、さらに嬉しいこともあったのでちょっとご紹介。ルルルン (ノ∀≦*)ノ゛
The other day, I got a new book which I ordered and it was good for me so I will post about it.

去年のYoga合宿では、解剖学の講義を現在ニューヨークでアイアンガーヨガを教えてるジェニーにトレーニングしても らいました。
彼女は本当に素晴らしい先生で、NYでは口コミ でYogaの先生達が集まるスタジオだそうです。
いつか必ず!彼女のスタジ オを訪ねよう!!と心に留めています。。彼女のトレーニングに関してはまた別の機 会に・・。
Last year, I had yoga training camp for some days and I had anatomy lecture from Jenny. Usually she teaches Iyengar yoga in NY and I heard that her studio is popular for people who teach yoga.
I thought that I really want to visit her studio someday since her lecture gave a lot of wonderful realizations.

そして、ジェニーの解剖学講座の 中で使われていたテキストブックの中に1枚の絵がありました。その時は’まだ解剖学の世界????????で目が点だった私に は、講義の話そっちのけで、どうしてもその絵の方が気になり見入ってしまいました。(勿論その後はちゃんと講義に集中しましたよ!)
一見ちょっ と・・・と、思える絵なのですが、人体の背面にある筋肉が美しくも、繊細に描かれているのです。背景の自然とも、調和しています。
その時にジェ ニーに絵について質問していました。家に帰ってから少しは調べてみたものの、そのままでした。
Anyway, that time was the first anatomy lecture for me so, I was just like 'Anatomy'????? uuuummmmm.....'. (Of course I paid attention in the class)
Meanwhile, a picture I found in the text book, it caught my eye!!! You might think 'UUUUuuuu, what is that?!" but when I looked more closely, it was a beautiful picture of muscular lines of the human back and good harmony with the background, too.
I asked Jenny about the picture after the class and searched on the internet at home but then just forgot about it for awhile.


それから数カ月した先月、解剖学の本を探そうと、ネットを調べていたら、表紙の絵に惹かれてつい オーダーしてしまった1冊がこれ。。
(勉強内容よりも見た目重視・・笑)→→
先日それが届いてビックリ! あの絵を本の中に 見つけたのです!!! なんとも嬉しい偶然!!
作者はAlbinusアルビ ナス 18世紀頃の描写解剖学者の銅版画作品集でした。(よくもまぁ、手元に届くまで気づかなかったこと・・・)
Then last month I was looking for some book for anatomy study for yoga. I found a book with a cover like my favorite and I just ordered it. The other day, I received the book and was so surprised that I found the picture inside of the book! Such a gratifying thing!!
The picture's artist is Bernhard Siegfried Albinus, a Dutch anatomist in 18th century. The book is his portfolio.

18 世紀に描かれた医学用といっても、解剖学(Yoga用ね)始めたばかりの私にはまだまだ参考になるし、描写の美しさも楽しめそうです。
あ~~頑 張って勉強しなきゃな・・。
It will be a good anatomy study book even though written in 18th century for me, especially because I am just a beginner and can enjoy as an art book.
This is makes me feel I have to study hard!!! Hopefully.... (-m-)

0 Comments:

Post a Comment