2010/01/24

Govinda Kai WS in Utsunomiya

こんばんわ。
只今わたくし・・・動きが変です。
とても、この地球上の生物ではないかのような動き。。

そう、筋肉痛にやられています。

筋肉痛大好きです。 心地良ささえ感じます。

でも、今日のは格別     イタイ・・・・

今日で、ここ4日間通った、宇都宮のヨガスタジオHarmonic Earth(Here)での Govinda Kaiゴヴィンダ カイ先生のWS(ワークショップ)が終了。
アシュタンガヨガの日本で唯一のサーティファイド(正式認証)講師である Govinda Kai先生。
レクチャーの内容もと~~~~~~~~~っても濃い!!!
こちらで内容や感想も述べたいところなのですが、今の私には、言葉に表すのが難しい。
ただ言えるのが、深い感動と、精神の強さ、そう、Yogaを愛する心は、深い精神性をも合わせ持つということを感じたのもひとつ。そしてその精神は万事にも通ずるということ。
12月にも数日先生のWSに参加させてもらい、レクチャー(講義)のクラスでは、何故だかわからないけれど私の心の中の、薄い膜で覆われた部分を触れられたような感覚があり、今にも涙が出そうな時もありました。 そして自分の頭にそっと手のひらをのせられたような感覚。 不思議でした。
だから、今の私には、まだまだ先生のレクチャーの深さを表現しきれないのです。
いつかきっと・・。

そしてレッドクラスにも参加しましたよ。 先月も受けたクラスで、楽しくて今回も申し込みしたのですが、
昨日のクラスは、自分の練習不足を改めて目の前に突き付けられた思いでした。わかってはいたけど。
正直かなり凹み。。(笑)   いつもはYogaが終わった後は、爽快感にあふれて元気いっぱいなのに、昨日のクラス終了後は、どよ~~~~んと落ち込んでおりました(笑)
やはりマイソールあってのレッドクラスですね。マイソールクラスは仕事の関係上通えなかったのに、無謀にもレッドのみの申し込みしてしまいました。ほんと無謀(笑)。なので翌日(今日)のクラスは朝行きたくなくなってしまい。自分に対して駄々をこねて学校に行きたくない・・と泣く子供でした。  が、  参加費払っちゃってるし、行かないで後悔するよりは、行って後悔したほうがよい!!って自分に言い聞かせて・・いざ参加。

ほんと、キツかったぁ。。 今の私には。でもでも、や~~~~~っぱり、行ってよかったぁぁ。
 できない自分に目を背けずに、認めようと。。そしたらなんだか楽しくなっちゃって。。昨日の凹みがちょっっとは軽減されたか?
やっぱり楽しい!!!!!!  Yogaの学びはこれから遠い遠い道のり。その遠さを実感した4日間でした。 でもせっかく出会ったんだから、焦らず楽しんでいこうっと。私には宝物の一つなんです、Yoga。 Govinda先生、 Harmonic Earth、ありがとうございました、
また一つ、大切な一歩になりました。

Om 


Tonight, my movements are strange.
It is not like a terrestrial creature...
Yeah, I got muscle pain badly.

Usually I like muscular pain!! I can feel goooood with it!

But, this time is quite bad.

Today, I finished the "Govinda Kai work shop in Harmonic Earth in Utsunomiya " Govinda is the only certified teacher of Ashtanga-Yoga in Japan.
I feel that his lectures are so deep. I would like to report the lecture details, but I just excuse it this time, because my explanation will be poor considering how deep and containing so many meanings.

All I can say is, deep sensation and spiritual strength of love for YOGA combine also deep spirituality.

I had his lecture last month and I enjoyed it a lot. In the lecture, I was touched something thin covered part in my heart and I almost cried. I don't know why.
So, it is a bit difficult to explain for now, maybe someday....

I took a red yoga class, too. I also enjoyed this last month.
But... This time was quite tough. I got reality bites from lack of practice.
Usually, I feel exhilaration and overflowing after doing Yoga, but this time was depressing.
This reminds me how the Mysore practice is important for the Red class.
On the morning of the 2nd day, I didn't feel like going to the class. But I already paid for the class and thought it is better to regret than give up so finally I went to the class.
It was tough but I'm glad to have gone. After stopping to look away from being unable to do, and confess, I could release myself and enjoy the class, so I could alleviate depression from the day before.
Yoga study is a long, long journey. These 4 days made me realize how long it will be.
But how I can lose the chance of finding Yoga, so easy does it and enjoy.
Yoga is one of my treasures. I found 1 step forward. Thank you Govinda, thank you Harmonic Earth!

OM

0 Comments:

Post a Comment