2010/01/20

AN-RIZ-LEAU ☆ アンリロ

ある週末の1日を・・・

この日は鹿沼に行くのでランチを、「AN-RIZ-LEAU アンリロ」
http://www.an-riz-leau.org/に行きました。razz
以前このブログでも紹介した(、「Le Perican Rougeペリカン・ルージュ」
http://www.le-perican-rouge.org/index.htmlの姉妹店? 
アンリロは、ベジタリアン・フレンチスタイル。菜食大好きな私にはありがたいお店です。
美味しいはもちろん体にもとっても親切なお料理。 
そしてまた、ここでは、温もりというか、
センスを感じる、手作り感のある店内のインテリアも楽しみの一つ。 
他のお客さんも私同様、キョロキョロ見渡しています。楽しいのよね。

目でインテリアを楽しんだ後は、お料理も・・ なんて ス・テ・キ☆な盛り付け。
メインはお野菜のドライカレー風 添えてあった、大根のスモーク!
斬新でした。気に入りました。レシピもちゃんと聞いてきましたよ~!

オーナーの上村くん、以前もお話したように、同級生。
あの頃の野球少年からは想像もつかない。。  
でもね、私も30年シェフをしていた母の背中を見て育ちました。
子供の頃はシェフになるのが夢でした。
上村くんと、あともう一人の友人、と私は同じ学校を受験しました。
そう、調理課です。 3人とも合格したものの、私は家庭の事情で
他の学校へ。 運命の別れ道ですね。。 もう一人の友人も今横浜で
フランス料理のシェフとして活躍しています。
正直、あの頃ちょっと悔しかったんだな。行けなかった自分に。
授業の内容聞いて、「今日大根のかつら剥きした~」なんて聞くと・・。 

だからこそ、こうして、こんなに素敵な店を構えて、自分スタイルの料理でお客様を喜ばせている彼達を、心から応援します。
そして、母を見ていたので分かります。
シェフの探究心を。
その探究心は、私にも残っていますよぉぉ。

脱線しました。 
そして、この上村くん、なんと!!!!本を出版しました~~!!
「生キャラメルと白いコンフィズリー」 上村真巳 日東書院
すごいですね。 勿論、読ませていただきますよ。
センスの良さが光ます。
これからも美味しい料理の探究を・・
活躍を楽しみにしています。




The other day, I went to 'AN-RIZ-LEAU' a restaurant in Kanuma-city.
This restaurant is a sister shop with the restaurant Le Perican Rouge, which I wrote in this blog before(. AN-RIZ-LEAU is a vegetarian french style restaurant so of course they have delicious and kind food for your body.
Also, you might enjoy the interior design. Not gorgeous and bright, but well selected and feels warm with a hand-made atmosphere.
I could tell that because the other costumers were looking around the interior and enjoying themselves.

After looking around the interior, you might enjoy the sight of the dishes, too.
This time, my favorite was 'Smoked Japanese Radish'. What a fresh idea it is!!
Of course, I checked the recipe!

The owner, Kamimura-kun, was one of my classmates. He was a baseball player.
I dreamt of being a chef when I was a child since my mother was a chef for 30 years.
Kamimura-kun, another friend and I took an exam for entering a school with a cooking study program. We passed all together but, I gave up on going because of conditions at home.
So I went to another school. Could it be the crossroads of our life?
The other friend is quite active as a chef in Yokohama now.
Honestly, I might have felt frustrated at that time, if I heard something about cooking what they studied in the class.

That is why if I hear something about their success or that they like being chefs now, as owning a restaurant or making customers happy with a unique style of cooking, I want to cheer on their success.
And I understand a chef's inquiring mind since I learned from my mum.
I still have it in mind too.

And!!! Other great news is ... He published a cookbook!!!
It's great!! Isn't it?!?!razz
Of course I bought it! Which recipe shall I try?☆

0 Comments:

Post a Comment