2010/10/16

★Halloween Wedding

今日は友人のイラストレーター、ダイちゃんの結婚式。
私も含め、ダイちゃん達を見守ってきた人が集まりました。
Today was a wedding party for my friends Dai & Yo-chan. (Dai is an illustrator)
There were people gathered who have warmly watched over them including me.

彼達の乗り越えてきた壁の高さを知っていた分、私達の感動もいっぱい。二人共、幸せをかみしめるような笑顔でした。
We were touched deeply since we know how many high hurdles they had to overcome. So, they seem to have more reason to rejoice and smile.

パーティーも二人らしいアイデア満載。ハロウィンが近いこともあり、気分いっぱいの雰囲気です。
ダイちゃんの作品も会場の至るところに。。
The party idea was very much like them. Halloween is coming soon so, it was full of atmosphere for it.

ある人のお祝いのメッセージの中で言っていました。
’あなた達を育ててくれた親に感謝し、支えてくれる周囲の人に感謝しなさい。そして特別なこなとはしなくていい、ただ、まっすぐ前を向いて進みなさい’と。
Someone told them in a speech, 'Thanks to your parents, thanks to people around you. And you don't have to do anything special, just step forward straightly.'

花嫁ヨッちゃんの色ドレスは、ダイちゃんのお母さんハルさんの手作り。
実は昨年私のウェディングドレスも世界で一つだけのものにしてくれた、頼れる服飾魔術師です(笑)
なんと引き出物には、ダイちゃんイラストブランド?!タグ付きタオルでした。ウレシ。
The dress Yo-chan was wearing was made by Dai's mum Harue.
Actually, Harue made my wedding dress last year also. The wedding dress becomes the only one special in the world for me. So I can call her a clothing magician!!
Also the presents for guest from them was a towel which has a 'Dai illustrated special tag' on it.

それにしても最後の挨拶でダイちゃん、
’今日は私達のハロウィンパーティーにお越しいただき、ありがとうございました・・’って。。まじめな顔していました。
緊張してたのか、わざとか・・・(笑)
でも、あたたかな、オリジナリティー溢れる素敵なパーティーでしたよ。
One thing I noticed in the his welcome speech at last.
"Thank you for coming to our 'Halloween party'......
I don't know, was it his joke? Or was he just nervous? Anyway, it was a warm and unique party.
We enjoyed a lot.

今回私は、ドレスコードが’平服で・・’とのことだったので、着物は少しカジュアルめに。
秋色を思わせるコーディネートで大島紬にしてみました。
会場のハロウィンかぼちゃとかぶりましたが・・。いいよね。。
This time, the dress code was informal. So I wore a casual type kimono.
Coordinated with Oshima-tsumugi in autumn color.
It matched with the Jack-o'-Lanterns in the hall........ is it nice?

0 Comments:

Post a Comment