2010/10/25

ここ数カ月、いや、1年以上か、自分の仕事(職業)について考えることが多々ありました。
だからこそ、今回新しい仕事にチャレンジすることを決めることができたのかもしれません。
These months or for more than 1 year, I have been thinking about my work. That is why I could decide to challenge for a new job.

先日あるバーでオランダ人の友人とそんな話をしていたところ、「仕事への満足度・・」の話になりました。私、考え込んでしまいました。
私は多くの満足を得ることができていたのか。。?
これからの仕事では・・?
やっぱり仕事満足度は100%であるべき・・・?
The other day I was talking about it with my Dutch friend at a bar. The conversation turned to 'Satisfaction level at work'. It got me thinking.
Could I have a high level of satisfaction at my job?..
How about my new job? Can it be high...?
Should the level of satisfaction be 100%?

そこである人に「仕事の満足度、どれくらい?」と聞いてみたら、こんな答えが。。
The other day, I asked another friend, 'Are you satisfied with your job?'. Then he said...

「仕事の満足度?いつも不満だらけです。不満が無いと進歩しないよね」 'Level of Satisfaction to work? I'm always discontented, but it doesn't advance if there is no dissatisfaction. '

サンキュウゥな答えでした。
不満があっていいんだ!これが成長につながるんだと思ったら、気が楽になりました。
ただ、同じ不満はためずに、いつも新しい不満と向き合っていたいですが・・。
I was glad to hear that answer. That means it's all right to have dissatisfaction. I felt better by thinking that it can help to grow up. But I want to face always new dissatisfaction without aggravating the same discontent...

0 Comments:

Post a Comment