2010/09/06

★On my special day

昨日は誕生日でした。
なぜか、「なにかスペシャルな日がある!」という期待をしていました。
I had a birthday yesterday.
I was expecting ' It is going to be 'Special day!!!!!'." I don't know why I thought that way..

でも、行くはずだったハイキングに行けなくなり、ボケーッとする午前中になんだかショボーーン。。誰のせいでもないのに。。
午後になり彼が「ハイキングもなくなって、スペシャルなことが用意できなくてゴメンネ・・」と一言。。。
But finally we couldn't go to hiking, which we were planning to do, so I was just disappointed from the morning and whimpered. Even I knew that it wasn't anybody's fault.
Then, in the afternoon, my husband said to me ' I'm sorry that we couldn't go to the hiking and not having something special day for you.'

はっと気づきました。
Then I realized.

私はいったい何を求めてたんだろ・・
何だったら満足できていたんだろう・・
スペシャルってなに・!?!
What I was expecting to be 'special'?..
What makes me satisfied?
What is special?!?!

健やかに誕生日を迎えられて、家族や友人にメッセージをもらえる。。
これが、一番のありがたいこと。これが特別なんだな。。と。
メッセージ、本当にありがたく受け取りました。
I had the birthday healthy, and got messages from family and friends...
This is what I appreciate most, this is special... isn't it?
I grateful for the messages.

そして、もう1つ。。
友達の松っちゃん(コナンくん)が、事故でICU(集中治療室)に居ます。なんとなくピースをしている画像が送られてきたので、少しは安心しましたが、ここ数日やはり気になっていました。だから手放しで喜んで過ごせた日だったのか・・
And I had another thing.
I got news about one of my friends Matsu-chan had a motorcycle accident and he is in ICU-room in hospital now. Finally I got a picture and message from him that I can tell he is all right now, but still I am concerned about his injured body.

友達って・・・
喜びを沢山分けてくれる。でも、時々、痛い思いをさせられることもある、それは彼らが辛い思いをしている時。
それが友達なのかな。。 早く良くなってくれることを願うばかりです。
If you think about friends....
They give so much joyousness, but sometimes I get hurt in my heart when they get hurt.
This is friendship. I just hoping he get well as soon as they can.

夜は彼と食事しながら将来についても話をしてました。お互い正直になって、よい時間でした。
At night, having dinner with my husband. We could talk and think about the future with upward feeling together.

そんなこんなで、いろいろな思いを抱くことがあった1日でした。
This was the day, I spent with some kinds of feeling.

すべてに感謝です。
I am grateful for all of them.

0 Comments:

Post a Comment