2010/05/06

GWの締めは、Fine Field Festival ファイン・フィールド・フィスティバル、参加してきましたよ~。楽しかったぁ~。人の愛をも感じましたね。
The closing event of my golden week was to assist at Fine Field Festival. I enjoyed it a lot!! And I felt human love, too.

今回私はちとせさんとの協力参加。私達は、無謀なことにフリーマーケットとしての参加です。周囲は手作りのアーティスティックなクラフトの店が立ち並ぶ中・・。ぉそるぉそるお店を広げたのですが、意外と周囲の皆さんにも温かく迎えていただけたのかな。。そしてお客様も沢山寄っていただけました。ありがとうございましたぁぁ~☆
This time, I attended a flea market with Chitose but it was a little bit of a joyride for us because most of the other booths were handmade art crafts shops and we were selling our used clothes. But people are so nice to us and we had many customers. I appreciate them.

会場の悠日ギャラリーは、南宇都宮駅周辺に並ぶ大谷石でできている古い倉群を改装して建っているオシャレなスポット。普段はギャラリーはもちろんカフェもよく利用させてもらっています。静かでゆったりできるんですよー。
The location of Gallery Yujitsu is a nice spot in converted old stone storage buildings. I visit here for art galleries and cafe sometimes. It is a quiet and laid-back style cafe.

なんと今回は私の夢も1つ叶っちゃったんです☆
昔インテリアについての勉強をしていた頃”いつかステキなインテリアショップ(家具屋さん)をやってみたいな~~~。”と思っていました。そうしたら、ギャラリーのオーナーから、「一緒にアンティーク家具も並べて販売しておいてよ」と。嬉し!!☆もっちろん!という訳でフリーマーケットと一緒にアンティーク家具販売。思っているとやりたいことって、舞い込んでくるんですね。
This time! one of my dreams came true!! I wanted to do an interior shop when I was studying interior design. This time, the gallery owner asked me to sell his antique furniture. Of course I said Yes!! So I set up my flea market with some antique furniture. Dreams come true if you keep in your mind.




写真左、SHINBIスタッフのウズラちゃんこと、Maiちゃんも遊びに来てくれました~。かわいいウズラちゃん、小動物のように怯えているのか、半強制的?!(笑)に購入してもらっちゃったりして(笑)
The girl on the left in the picture is Mai. Cute girl. Is she scared of us?!?! She bought some stuff from our shop. We didn't want to force her into buying, hopefully. Haha.
右がちとせさん。普段はイメージコンサルタントの肩書きを持つ彼女。自分のワードローブの整理・・と参加したものの、お客さまにコーディーネート術を伝授するサービスもありで、ラッキーなお客様も沢山いましたよ~。翌日も再度来て、コーディネートがばっちりだったぁ!と喜びの声を届けてくれるお客様までいて、大切にしていたお洋服を喜んで再利用してもらえる私達もとっても嬉しかったです☆もちろん肩書きを出さず・・での参加でしたが、「新聞でお見掛けします!」と握手していく方まで。。ちとせさん、合間に売り物用のアンティークのライティングデスクにパソコン乗せちゃって仕事している姿がちゃっかりなんだけど、これまた絵になってステキ☆
The girl on the right in the picture is Chitose, she is one of my mentors. She has a handle to her name of an image consultant. So she gives advice to customers how to ordinate so even she attended this flea market just in order to reuse her wardrobe. Some costumers were so happy with her coordination and came back the next day to tell us how happy they were. Also some people find her and recognize who she is, then ask her to shake hands because they have seen Chitose in the newspaper. While we were doing the shop, she looked stylish working with her computer at an antique writing desk which was on a sale.

SHINBI生の川又さんも遊びに来てくれました~~☆ちとせさんの全身コーディネートもばっちり似合っていて、ナチュラルな彼女の良さに華やかさもさらにプラス!!さすがSHINBI生、ポージングもバッチリですね。かわいい☆
One of the SHINBI students, Ms. Kawamata-san, visited us too. Chitose's coordination suits her! Add more colorful naturally with her personality. I'm proud of SHINBI students! Nice posing☆






となりのブースではウチの父は沢山たまっていた本を出していました。親子参加?!(笑)そんな父は別ブースのアートフェスイベントにフラフラ見に行ってしまい、店番そっちの気。店主のいない本屋。。
In the next booth, my dad attended as a used bookstore. Like father, like daughter...haha.
But, he was completely ignoring about looking after the shop since walking around to other artwork shops. No used book shop store tender...

外で大道芸のパフォーマーの方に小銭を入れてきたら、後ほど私達のブースにわざわざお礼を言いにきてくれて、日光とうがらしを買っていってくれたり。。ブース同士の人達とのふれあいも、感動しちゃいました!
I put some money in front of a street performer then he came up to our booth to say thank you for me and bought our Nikko hot peppers. I'm touched about people from other booths helping each other.
ちなみにかぶっているのは隣のブースで美術学生が作っていたコワイ顔の帽子。The picture on the left is a scary face hat made by an art school student in the next booth.

そんなこんなであっという間のフェス参加でした。
子供達も、大人も楽しめる、こんなに素敵なイベントを企画してくれた主催の方々にも感謝です。
そして、ちとせさん、ノラリクラリで2人で参加したのに、彼女のおかげで本当に楽しい時間を過ごせました。相変わらず二人で居るとゆるく漫才になってしまうけど、それもまた心地良し!今度のチームSHINBI始動では陽子さんにキュっと美しく締めてもらいましょ!
訪れてくれた皆さん、どうもありがとうございましたぁ!
All told, the festival time goes fast. I 'm grateful for the people who organized the event like this, adults and children can enjoy such a good event.
And for Chitose, we same as always joking when we are both together, but I like this time! So we need Yoko for Team SHINBI and she makes us brace up.
Thank you very much to the people who visited us!!

0 Comments:

Post a Comment