2010/07/11

★Grave visiting 墓参り


お墓参りにきました。

私はお墓参りが好きです。

多分、母の影響でしょう。。母は毎月欠かさず来ています。

I went to my ancestral grave today.
I like visiting graves. That is from my mother's influence. She visits the grave every month.

子供の頃は、なぜかお墓参りに来ると、いつもその後ラッキーなことがあるので、楽しみにしてしまうような、ちょっとしたヤマシイ心で来ていた頃もありました・・。ゴメンナサイ(笑)

勿論今はそんな気持ちで来ることはないのですが、来ると心が洗われるような清々しい気持ちになります。

そして大好きだった祖母や御先祖様に、何か事があることに報告に来たり、今の自分があることに感謝の手を合わせます。
見守ってくれているような気もしてみたり・・・。
守ってね・・なんて図々しいお願いもしてみたり(笑)

When I was little, I was feeling that I get lucky thing after visiting the grave so I was looking forward to it. Now, I feel my mind is purely refreshed when I go.

I went to tell my news to my grandmother who I love and other ancestors by pressing my hands together to show my gratefulness for my being.

That makes me feel that I am under their benevolent watch or I asked them to watch over us forever.

祖母から母に、母から私に教えられた習慣は、私もいずれ後世へと伝えていくつもりです。

This habit was told to my mother from my grandmother, then my mother to me, so I will leave this habit to posterity.

自分の根源への感謝。私の大切なリセットの方法の一つです。
I am grateful for my rise of life. This is one of my expedients for resetting my self.



0 Comments:

Post a Comment