2010/08/26

今日、素敵な出逢いがありました。
I had a wonderful encounter today.

マザー・テレサ です。
It was Mother Teresa.

今朝、つい先日インドのカルカッタから帰ってきた友人が、現地はマザー・テレサ生誕100周年祭の準備で街が賑っていたことを教えてくれました。
This morning, I was chatting with my friend who just came back from Calcutta in India. She says that there are strong concentrations of people preparing to celebrate the 100th anniversary of Mother Teresa's birth around the town.

そして今日8月26日はマザー・テレサ 生誕100年祭だそうです。
And today is the celebration of the 100th anniversary of Mother Teresa birth.

恥かしながら、貧民救済活動家として名前を聞いたことはあったけれど、彼女がどんな活動を、どんな言葉を発したか・・多くのことは知りませんでした。
It is embarrassing but I didn't really know what activity or words she did or said, only what I knew was her name and she was an activist for relief of the poor.

本来彼女の偉大な功績を既に知っている方達が、今日の記念祭を分かち合うものなのかもしれません。
でも私はこの記念祭の日を一緒に祝わせてもらい、今日を彼女の活動に関心を持つようになった、記念日にしたいと思います。
This celebration event today might be shared with the people who already know about her enormous contribution but I would like to join and decide my memorial day that I started to become interested in her activity from today.

知っていくのは、これからでも遅くはないですよね。 
It isn't too late?... Should be OK.

彼女は1997年の9月5日に87年の生涯を終えたそうです。
She died on 5 September 1997.

来週の9月5日は私の誕生日。 運命ですか・・?と都合良く考えてしまうわたし(笑)
自分へのプレゼントに、マザー・テレサの本を買おうと思います。
5 September is my birthday. Is this related to my destiny??
I am going to buy a book which is written about her as a birthday present for myself.

友人からの、ちょっとした一言が、とても素敵な出逢いになりました。
It arose from an offhand remark from my friend, but it has become a wonderful encounter for me. Thanks.

0 Comments:

Post a Comment