2010/08/23

★Share class シェアクラス

シェアクラスが無事終了しました。
My share-class is done and dusted.

私にとってはとっても大きな一歩でした。
もしかしたら毎日沢山の生徒さんを目の前にしている方達にとってはほんの小さなクラスかもしれません。
でも私にとってはとっても、とっても大きなクラスでした。
This is a large step for me to take.
It could be only a small class for someone who teaches so many students every class. But this is a very very big class for me.

もちろん緊張もしていました。でも参加してくれている方達はSHINBIの生徒さん。皆温かいんです。
うんうんと頷いてくれます。
目が合うと微笑んでくれます。
私はお伝えしている方なのに、逆に何かを伝えてもらっている気持ちになりました。
Of course I was tense. But participants are SHINBI students so they are warm. They give me nod reassuringly and smile with encouragement.
I was a presenter but I felt I was given something from them.

クラスは、私が学んできたヨガの解剖学から、SHINBIウォーキングの姿勢に関係する部分を抜き出しての話と、それを活かして実際に感じてみようという内容。
The content was 'Yoga anatomy and SHINBI walking posture'.

正直、クラスの途中、皆がつまらなくなっていないか?説明が分かりにくいんじゃないか?とも心配もしました。
でも、実際に最後皆さんに歩いてもらった、1本目を見た時・・

嬉しくて鳥肌が立ちました。
今日やってよかった!!」・・と。

美しかったのです


皆さんの胸が開いて、まっすぐ前を向いて歩いていく姿勢・・
2本目、3本目はだんだんと笑顔も広がっていました。

I was concerned that they would get bored, or that my explanation would be confusing.
But, at the end of the class, when I saw the first steps of their walking....
It gave me goose bumps!! I was so excited and glad.
'It was worth it!!'

They were beautiful.

Their chests were open and they had a forward-facing posture.
Their smiles opened up after the 2nd and 3rd times.

クラスが終わった後、平静を装っていましたが正直泣きそうでした。
’この気持ちは忘れない!’と思いました。
I was almost crying when we finished the class even though I was trying appear calm. I thought that 'I will never forget this feeling!'



一番に、参加してくれた皆さん、そしてSHINBIウォークを指導してくださったちとせ先生、ヨガを指導してくれた大好きなヨガの先生方、こういった機会を与えてくださったSHINBIへ・・深く感謝です。
For first of everything, I greatly appreciate the participants, one of my mentors Chitose who taught me SHINBI walk, my great yoga teachers, and SHINBI office which gave me this opportunity.

伝えるにあたって、一番に気をつけたこと・・
’愛情’を持ってお伝えしたつもりです。
なぜかというと、今まで自分が’受けてよかったな’と思う先生方は、皆さん’愛情’を持って指導してくれたからです。
What I most care about was....
I tried to teach with love.
Because every teacher who I've respected has taught teach with love.


パートナーを務めてくれたガイコツくん。お世話になりました。
Thank you very much, Mr.Skeleton. You did a gooood job!!

帰宅した後、’どうだった?’と心配そうに覗き込んで聞いてくれた旦那様。入院中身動きとれなかった私をサポートしてくれました。ありがとう。
As soon as one gets home, my husband asked about how the class was and stared into my eyes with a concerned look.
He was supporting me while I was in hospital and boxed in. Thank you.

SHINBIの社長からは・・
’終わった後が一番イイ笑顔だね’と言葉をいただきました。 
From the president of SHINBI office...
He told me that I had a great smile after the class.

終了した後、帰ってしまわれた方もいたのですが参加してくれた皆さんと記念撮影。
After the class. A picture with participants. Some people had gone, sorry!

0 Comments:

Post a Comment