2010/08/27

今夜は可愛いお客様が訪ねてきてくれました。
従妹のミハル。 
パパもママも私の大好きな叔父と叔母。
二人が私を可愛がってくれたように、私もミハルが可愛くて仕方ありません。
I had a cute visitor tonight. My cousin, Miharu.
I love her very much the same as her dad and mum cared for me.

二頭筋自慢な中学生のミハル。今悩むのは進路のこと。。。
話をしていると自分のその頃を懐かしく思いだしました。
でも、私は彼女みたいにこんなにキラキラしていたかなぁぁ・・
She is a junior high school student and snooty about her bicep muscles now.
But she has worries about her goals and deciding the future course in her life.
In the conversation with her, I was reminded of when I was her age.
I don't know... Was it that my eyes were dancing with excitement like her eyes??

フリークライミングが大好きな彼女。。その腕(二頭筋モネ:笑)は大人顔負けです。
来月には、IFSCワールド・ユース・クライミングチャンピオンシップ‐2010にユースで出場のためスコットランド・エディンバラまで遠征です。
将来はフリークライマーになりたそうです。
She loves free climbing. Her skill (and her bicep muscles:haha!) put adults to shame.
She is going to Edinburgh in Scotland to compete in the IFSC World Youth Climbing Championships.
She wants to be a professional climber in the future.

そんな彼女を誇りに思います。
それは大会に出場にすることが誇りなのではなく、自分が好きなこと、夢中になれるものを持っていることです。
話をしているミハルは輝いていました。
I am proud of her. It is not just because she will compete, that is to say because she has something she loves and something that fascinates her.
She is alight with happiness.

私が、「それは誰のおかげ?」 と聞くと、
彼女照れながらも黙って両親を指さしていました。
I asked her, 'Who do you thank?'
She pointed to her parents sheepishly.

その感謝と、楽しむ気持ちをそのままに、健闘していってもらいたいものです。
I want her to fight bravely while keeping that thankfulness and fun.

頑張れよ!
Good luck Miharu!

フリークライミングといえば、アメリカ・コロラド! 
いつか一緒に行くのが楽しみですね~(あっ、Meは見てる方ね)
Speaking of free climbing?! Colorado in US!!
I look forward to going with her. (Uoops, I will be just a watcher! haha)


0 Comments:

Post a Comment