2010/03/15

★White day

今日はね、ムフフフフフフフフフ。
はい、いつもよりテンションあがっていますよ。だって、ホワイトゥ デイ でごわす。
Hi, I had a great White day today!!

もらっちゃいました。殿方からの手作りスイーツ!! w( ̄▽ ̄;)w!!
What was great?! It was my first taste of getting hand made sweets from a man!!

バレンタインに会社のお世話になっている人達に、チョコをあげたんです。グループ人数が多いので、私ともう一人の女子で、箱で皆さんで召しがってくださ~~い。。と。
そしたら、なんでしょ、今日一人の男子が、
「ホワイトデイのお返しにドルチェ作ってきたので・・」と。
In Valentines day, I and another girl in my group gave a box of chocolates to every other team mate. So today, one of the guys brought a sweet and said that he made dolce for us!! For white day!! How nice!!!!!

いやぁ~~~~、嬉しかったですねぇ。何がって、いつも人に作ってあげる方だから、スイーツを作ってもらって、しかも男性から・・なんて、朝からルンルン気分でしたよ。おかげで仕事が少しはスムーズに進んでいましたよ☆今日ダケ・・(笑)
I am really glad about this because I'm always on the side of cooking something for somebody, so it is glad to be on the side of having something sweet handmade by a man!! So, I got stars in my eyes from the morning. I think I could have done a lot for my job today... Might be just today... Haha

みてみて、ティラミスを思わせる見た目。中はフワフワのムースのようなプディングに、コーヒー?を浸した感じのスポンジが入っていました。甘さ控えめで、とってもソフトな口当たりが気に入りました。
会社でも食べられるように、ちゃんと白いプチ袋にスプーンを入れてくれていた気の遣いようとセンスの良さ。脱帽です。
私は家でじっくり楽しもうと、お持ち帰りさせていただきましたよ。
感激★ 話によると、料理が得意らしい。。。あっ、これ、プレッシャーね(笑)
Loooook, it looks like a Tiramisu, inside is fluffy mousse like pudding and some coffee wet sponges. It is mild sweetness and soft and light smoothness. I like it. He prepared a spoon in a fancy bag so we can eat in the office. But I brought it back to the house so I can enjoy after dinner. I heard he likes cooking. Oh yeah , this can be pressure for my partner!!? haha.
そんなHappyになれた一日でした。やっぱり手作りっていいね~★
This is my happy one day. Yes, Handmade!!! ヾ(*´∀`*)ノ゛

0 Comments:

Post a Comment